Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 7 iunie 2014

Bors moldovenesc de legume!

Ce e mai bun ca un bors usor de legume , acrisor si revigorant?! Am folosit legume congelate , de asemenea Jamie Oliver sustine folosirea legumelor congelate."Amestec pentru ciorba de vacuta " , " mazare" si " fasole verde pastai" , in plus am mai curatat si vreo doi cartofi si o ceapa , suc de rosii , taitei si nu in ultimul rand BORS .




La toate borsurile , sau mai bine zis "zemurile" moldovenesti , nu se calesc legumele , ele se pun pur si simplu la fiert .La ciorbite ardelenesti , de porc.de vacuta , a la` grec , de cartofi cu tarhon.......radacinoasele se trag un pic la tigaie in putin ulei si apoi in functie de caz la ciorbitele rosii se adauga in tigaie peste legume bulionul sau sucul de rosii si se caleste si el un pic astfel coloreaza uniform ciorbita .Dar sa revenim la ce avem noi de facut acum.Taiem ceapa cubulete dar nu prea mici , la fel si cartofii .Punem intr-o oala apa rece adaugam ceapa , amestecul de legume congelate si apoi punem la fiert  la foc moderat.

Cartofii o sa ii punem in apa rece intr-un castron , altfel se vor inegrii , oricum o sa ii folosim mai la urma.Lasam sa fiarba legumele acolo cam jumatate de ora , dar mai varificam si noi cam cat de tari sunt .
Punem o tigaie la incins cu vreo 6 linguri de ulei si calim o cana de suc de rosii.Lasam cam 5 -6 minute la foc mic.Apoi il punem in oala si amestecam bine.

Scurgem cartofii de apa si ii adaugam in oala.Mai lasam sa fiarba vreo 5 minute si apoi adaugam taiteii.


Dam gust cu sare si bors , eu am folosit "Bors Magic" , si am pus vreo 3 linguri cu varf , imi place mai actisor borsul.Verificam sa fie cartofi si taitei  fieti , si daca e asa adaugam leustean verte tocat marunt .De acum e va urez pofta buna si pe curand , sa fiti cuminti !
Dati deoparte puneti capacul si mai lasati 10 minute!

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu