Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 10 mai 2014

Orez sarbesc!

Orez ...ptiu ...cred ca pot numara pe degete persoanele care le cunosc si le place orezul , insa pe mine ma cucerit aceasta cereala .Mancarurile pe baza de orez sunt limitate doar de imaginatia noasta , astazi vom gati un orez sarbesc o reteta clasica nu foarte complicata si rapid de gatit . Hai sa incepem .
Pentru inceput avem nevoie de o ceapa , un ardei kapia si un morcovel , o cana de orez si boia de ardei dulce. Spalam legumele  , le curatam , taiem ceapa si ardeiul julien iar morcovul il dam pe razatoarea mica ( arata mai frumos asa.


Punem o cratita ( trebuie o olicica cu fundul gros ca sa nu se prinda orezul de oala) la incins cu ulei si apoi adaugam legumele sa le calim un pic .

Orezul se adauga la calit peste legume dupa ce acestea s-au inmuiat . Am auzit ca nu se spala orezul  pentru ca uscat absoarbe uleiul si nu se mai leaga ca un pireu pilaful ca veni vorba de ulei nu puneti doar doua linguri de ulei sa caliti legumele , puteti adauga un piculet mai mult.Sau daca este spalat sa fie pus la scurs ...si lasat sa se zvinte.

Iar problema cu apa ...cat ...cum ....cate parti ....eu la orez pun o parte orez si 3 parti apa , va deveni un orez mai legat sa zicem asa , daca doriti sa fie mai moale un pic 3 parti si jumatate de apa , iar daca il vreti moale 4 parti de apa la o parte de orez.
Ei si dupa cum spuneam am lasat la calit orezul cam vreo  3 ,4  minute . 
Am adaugat 3 parti de apa peste el ,sare, piper alb si boia de ardei dulce  , am mestecat bine , am pus capacul si am asteptat sa dea in clocot , LA FOC MIC , ca orezul se prinde una-doua de oala . 


Dupa ce a inceput sa clocoteasca , mai lasam cam 5 minute ( mestecand din cand in cand ) nu uitati sa tineti capacul tot timpul pe oala , iar apoi opriti focul si lasati oala cu capac pe ea  asa vreo 15-20 min, ca va absorbii toata zeama din oala , nu umblati sa tot ridicati capacul ca va iesi candura din oala.
Cam asa o sa arate preparatul nostru .Va spuneam la reteta "Miel la wok cu sos tomat aromat cu scortisoara" ca aceasta a fost garnitura pentru acel preparat uitati si rezultatul.
Incercati si nu uitati, bucataria este limitata doar de imaginatia noastra.!



Pofta buna!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu