Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 3 mai 2014

Bors de peste!

        Ei si uite si reteta mea de bors de peste . Am facut un bors de fitofag mai zilele trecute si bine inteles si cateva poze sa spunem asa la "manopera". Pai in primul rand avem nevoie de peste , de care vreti , de care aveti bani , puteri si combina mai multe tipuri de peste .Eu fac borsul nu numai din cap , pun si ceva fileuri de peste , ca doar de,  nu mancam numa zeama cu legume  ! Hai sa ii dam bataie cu preparatul .
  Avem nevoie de legume :
radacinoase(pastarnac , patrunjel , telina , morcov eu am pus si putina sfecla rosie ptr culoare si gust)
cartofi sau orez ( se pune in bors cartofi sau orez eu prefer cartofi )
 rosii proaspete sau rosii la conserva  in suc propriu  , sau suc de rosii si putin bulion.
ardei rosu sau verde si ceapa.

Bine inteles spalam legumele , apoi la curatam si le spalam din nou. apoi  le vom taia cubulete , nu prea mici dar nici foarte mari , sa fie asa cam potrivite :

Am pus separat ceapa cu ardei , morcovul cu pastarnacul telina si patrunjelu , sfecla rosie si cartofi , pentru ca au un timp de preparare diferit , si de asemenea in adaug in oala in diferite momente ale prepararii.
Punem oala cu apa rece pe foc si adaugam putina sare grunjoasa si ceapa cu ardeii.


Dupa ce incepe sa fiarba apa punem pe un alt ochi al aragazului o tigaie la incins cu putin ulei pentru ca vom cali putin radacinoasele , pentru ca ele sa isi pastreze culoarea , consistenta si gustul .
De asemenea daca cumva aveti rosii la conserva varsatile intro farfurie si adaugati o lingura de bulion .

Cand uleiul din tigaie degaja un miros placut a incins , adaugati radacinoasele , Atentie nu trebuie focul tare nici la oala nici la tigaie , trebuie sa fie potrivit , nici prea incet sa nu fiarba dar nici la maxim.....
Cand radacinoasele au prins o culoare galbuie si un pic s-au calit adaugam rosiile in suc propriu amestecate cu lingura de bulion peste ele si mai lasam vreo 2 minute .
* Nu trebuie sa adaugati neaparat si bulion , oricum obtinem culore rosie si de la sfecla rosie ce o vom adauga in curand 


 Si dupa cum spuneam dupa lasam 2 minute sa se caleasca si bulionul su rosiile , le vom adauga in oala peste ceapa si ardei , imediat dupa aceia adaugam si sfecla rosie ( asta in cazul in care puneti sfecla rosie , daca nu veti sari direct la urmatorul pas)

Pentru ca oala fierbe linistita si singurica pe plita , am pregatit pestele , am cumparat un fitofag viu , si l-am transat eu , si am pus deoparte ptr ciorbita , capul, coloana ,  si cateva felii dinspre coada sa avem si ceva carnita .
Mai verifica zeama de sare , verificam daca aproape sunt fierte legumele si daca e in regula adaugam cartofii ...sau daca vreti orez , sa fie orezul oparit ( spalat , pusa apa la fiert cand da in clocot adaugam o mana de orez si stingem focul , si el apoi se va unfla ne mai trebuind fiert in ciorbita)

Cartofii nu trebuie mult timp fierti , pentru ca ei oricum se vor inmuia in ciorbita fiebinte .Sa nu uitam de o legatura de leustean proaspat sau congelat sa adaugam la urma asta e tot farmecul borsului, Cand Consideram ca toate legumele sunt ok , adaugam pestele el va trebuie fiert numai vreo 5 minute . Completam de sare , adaugam unu sua doi ardei iuti , leusteanul tocat , un polonic de otet , sau daca aveti bors de tarate este perfect , eu insa recomand a se acri cu zeama de lamaie , este EXTRAODINAR.

Va urez pofta mare si toate cele bune !







Pofta buna!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu