Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 3 mai 2014

Pizza Calzone , facuta acasa!

     Am mai postat aluat reteta de aluat de pizza , la "Pizza de casa" insa vreau sa va spun ca blatul este influientat in mod direct de mai multi factori dar si de ordinea etapelor de preparare ale lui.
     Deci hai sa vedem cum facem poate ii dam pe toti pe spate!
Ingrediente :600g faina ,25 grame drojdie proaspata ( sau 10 gr drojdie uscata , asta este raportul intre drojdie uscata si drojdie proaspata) , 50 ml ulei de masline , o lingura zahar ( ajuta aluatul sa devina mai crocant si sa capete o culoare frumoasa) 350 mm apa , si 1/2 lingurita sare .
      Acum sa vedem care ii secretu` , luam o cana  in care punem drojdia ,zaharul si 100ml apa calduta , atentie sa nu depaseasca temperatura ape 30 grade C caci vor murii bacteriile ce contin drojdia .Amestecam bine pana se dizolva drojdia si zaharul.Cernem faina intr-un lighean si facem o adancitura in faina in care turnam substanta, sa o numim asa, din cana si amestecam cu putina faina de pe margine si o lasam asa la cald sa dospeasca un pic cam 15-20 min , asta de cheama plamadeala. Apoi amestecam faina si cu aceasta plamadeala intr-un aluat in care adaugam si uleiul de masline , iar mai la final sarea.Intre timp cred ca vom mai adauga faina cate putin pana se ia de pa mana aluatul si nu mai este lipicios .Il punem intr-un lighean si il acoperim cu o folie si il lasam la cald pana isi dubleaza volumul .Din 200gr aluat vom putea face o pizza de 32cm diametru insa eu am pus in tava de cuptorsi am facut . Cand ne apucam de intins blatul dam drumul la cuptor sa  se incinga la 230-250grade C unde vom tine pizza cam 5-8 minute. Acest lucru este de asemenea foarte important .Pe pizza puneti ce doriti , ce credeti , ce aveti prin frigider ......cam asta inseamna pizza de casa , ca sa nu fiu egoist am sa pun niste poze sa veteti ce am pus eu !
prima oara se pune sosul !
apoi restul ingredientelor!
se pliaza partea ramasa goala peste cea cu ingrediente!
se inteapa cu o furculitza pentru a iesi aerul din interior pentru a nu se unfla!
apoi se scoate si se serveste cu o BERE RECEEEEEEEE!


Sa aveti pofta si sa fiti iubiti !


Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu